Az anime kialakította sajátos kifejező eszközkészletét. Nem minden anime él ezekkel az effektekkel, de ha igen, akkor általában ugyanezt értik alatta:
Állóképek használata: hasonlít az élőszereplős filmek lassított felvételére, a jelenet drámaiságát, dinamizmusát fokozza. A kép kimerevítésével hangsúlyosabbá, jelentőségteljesebbé válik, ez hangsúlyosabbá teszi a jelenetet.
Sebességvonalak: többnyire az állóképek mögött, a háttér helyén láthatók. Ilyenkor elmosódik a háttér, de többnyire nem is látszik.
Szemek: érdemes megemlíteni, mert a szereplők rossz vagy jó besorolása itt látszik a legjobban, a jó karaktereknek nagy kerek szemük szokott általában lenni, a gonosz vagy negatív szereplőket általában keskenyszemmel ábrázolják. (De előfordul, hogy nem mindig van így)
Izzadtságcsepp: a vígjátékok leggyakoribb eleme. Ha egy karakter kínos szituációba keveredik, vagy esetleg „fáj” neki egy kijelentés akkor a feje mellet vagy felett megjelenik egy nagy vízcsepp. Ezt szokták színesíteni, még pl. lefáradt fejjel… zavarban lévő fejjel stb. De előfordul, hogy háttal lévő ember vagy meglepett ember mellet is látszik.
(Pucca: Garu)
Super Deformed (SD): általában viccesebb jeleneteknél fordul elő. A karakter átváltozik önmaga gyerekes formájára, saját maga kicsinyített mása lesz, és úgy cselekszik vagy beszél. (pl. Slayer- Lina párszor előfordul benne…) Ezek fokozzák a humoros jeleneteket.
(Gravitation: Suichi)
Homlokráncolás: Amikor egy szereplő ideges lesz, vagy csak olyan szituációba kerül akkor a homlokán megjelenik egy kereszt alakú, lüktető ér. (Ezek is elég viccesek szoktak lenni.)
( Fullmetal Alchemist: Edward)
Kínos nevetés: Ilyenkor általában a karakter elpirul, és tarkóra teszi egyik kezét így nevetgél. Általában kínos percekben lehet megfigyelni, pl. amikor egy olyan személlyel beszél, aki iránt gyengéd érzelmeket táplál.