A manga japán képregény. A manga gyökerei már az ősi japán tusrajzokon megjelentek, ahol rövid humoros képsorokat rajzoltak le a művészek. Ma japánban a mangák fekete-fehér, kötetekben megjelenő képregények. A Japán mangák, hasonlóak az európai és amerikai képregényekhez, folytatásos történetek, bizonyos időközönként megjelenő folytatásokkal. A mi kultúránkban a felnőtt embereket megmosolyogják, ha az illető képregényt olvas. Japánban viszont a képregényolvasás a könyvek és újság mellet ugyanúgy hozzátartozik az emberek életéhez, legyen az gyerek vagy felnőtt.
Számukra érdekesnek tűnhet, hogy Japánban minden korosztály, és minden érdeklődési kör talál magának való mangát. Számtalan műfajú manga létezik, és a mangákat korosztály szerint is kategorizálják. A gyerektől a nyugdíjasig mindenki megtalálja az őt érdeklő sorozatot. A gyerekek erkölcsi fejlődésében szintén nagy jelentősége van a mangáknak, a mi gyerekirodalmunkhoz hasonlóan a gyerekeknek szóló mangákban is tanulság és mondanivaló rejlik, mely segít eligazodni a gyerekeknek az életben. Sokszor a mangákat tudatosan nevelő céllal használják fel. Ugyanakkor emellett természetesen a mangák nagy részben a szórakozást szolgálják, és egyáltalán nem ritka a felnőttek számára készülő manga sem, amely szexuális tartalmú, hasonlóan a nyugati szexuális tartalmú újságokhoz. Sokak számára meglepő lehet, hogy az ilyen műfajú mangák nagy többsége cenzúrázva van, radírozásokkal vagy fekete csíkokkal.
Japánban a tömegközlekedési eszközön, utcákon, stb. gyakran láthatunk mangát olvasó embereket. A Japán Manga-ipar egyike azon kevés iparágának, ahol csak igen ritka esetben lehet túlkínálatról beszélni. Az ország rengeteg nyomdájában pontosan időre készül el egy-egy újabb folytatás, néha többmilliós példányszámban, és általában az utolsó példányig elfogy. Japánban az írott média kb. 40%-át teszi ki a manga. Az emberek az olvasás után rögtön el is dobják a képregényt, nem tartogatják, gyűjtik. Nagyon sok anime, manga alapján készül el. Japánban sok híres, és nagyon sikeres mangarajzoló van, akik az ország legismertebb emberei közé tartoznak. Nyugaton ezek az emberek általában teljesen ismeretlenek, egy-két név kivételével. Csak az alapműveltség kedvéért megemlíteném Tezuko Osamu-t, aki Japánban a „Manga Istene” volt. Neki köszönhetően zajlott le egy „forradalom” a mangarajzolásban, ő fektette le a mai manga és anime alapjait, egyedi figuráival, és sajátos stílusával. Az 1940-es évektől folyamatosan alkotott, a leghíresebb figurája „Tetsuwan Atom”, egy robot kisfiú, aki a gonosz ellen harcol. Tezuka sok mangája politikai célzatú volt, főleg fasizmus-, és háborúellenes propagandát folytatott műveiben, de vallási, és történelmi témájú mangái is voltak.